www.ATIsk.szm.sk

 

 

 Správy

 Testy

 Galéria

* Pretaktovanie

 Ovládače

* Poradňa 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hlavná stránka

 

Porovnávacie tabuľky ATI Radeon 8500, 9000 a 9000 PRO

 

CodeCreatures

Benchmark PRO

No AA,

Trilinear filtering

ATI Radeon 9000

1063

ATI Radeon 9000 PRO

1018

ATI Radeon 8500

1532

 

GL eXcess

v. 1.1a

Default

1024 x 768 x 32 @ 85 Hz

ATI Radeon 9000

5158

ATI Radeon 9000 PRO

5003

ATI Radeon 8500

5892

 

3D Mark 2001 SE

+ patch 330

No AA, Trilinear

1024 x 768 x 16

No AA, Trilinear

1280 x 1024 x 16

No FAA, Trilinear

1600 x 1200 x 16

ATI Radeon 9000

9291

6725

5222

ATI Radeon 9000 PRO

10 161

7505

5850

ATI Radeon 8500

11 618

9479

7648

 

Temple Mark

1024 x 768 x 32 @ 85 Hz

1280 x 1024 x 32 @ 85 Hz

1600 x 1200 x 32 @ 75 Hz

ATI Radeon 9000

86,8

56,5

40,8

ATI Radeon 9000 PRO

90,2

63,9

43,9

ATI Radeon 8500

129

87,9

63,8

 

Village Mark

1024 x 786 x 32 @ 85 Hz

1280 x 1024 x 32 @ 85 Hz

1600 x 1200 x 32 @ 75 Hz

ATI Radeon 9000

53

34

23

ATI Radeon 9000 PRO

55

37

26

ATI Radeon 8500

111

72

48

 

 

Rozdiel medzi Radeon 8500 a 9000

 

V porovnaní s čipom Radeon 8500 sú na karte Radeon 9000 tieto zmeny:

 

-         Namiesto 2 texturovácich jednotiek je na novom čipe len 1 texturovacá jednotka.

 

-         Vylepšená ( Pixel & Vertex Shader ) jednotka, ktorá sa používa v hrách určených pre DirectX 8.x (umožňuje vytvárať veľmi realistické grafické efekty v reálnom čase, napr. rôzne svetelné efekty, zrkadlové odrazy, efekt vody...). Táto jednotka bola v podstate prebraná z výkonnejšieho čipu Radeon 9700, takže v hrách, ktoré využívajú hlavne funkcie ( Pixel & Vertex Shader ) jednotky, sa Radeon 9000 hravo vyrovná čipu Radeon 8500 a v niektorých prípadoch ho dokonca prekonáva.

 

-         ( FULLSTREAM ) je názov pre nový spôsob spracovania videa na čipoch od firmy ATI. Jednoducho povedané, funkcia spracováva (prehrávanie). Videa, ktorú mal doteraz na starosti čip ( Rage Theater ), bola presunutá na už spomínanú jednotku (Pixel & Vertex Shader). Ako najviac viditeľná a použiteľná funkcia je tzv. vyhladzovanie videa. Určite každý pozná kockaté prehrávanie videa, hlavne pri klipoch Real Media, ktoré je spôsobene veľmi vysokou kompresiou. Funkcia FULLSTREAM  robí v podstate vyhladzovanie hrán pri prehrávaní videa, niečo na spôsob vyhladzovania hrán v 3D hrách, čim obraz získava na kvalite.